נדנדה של הורמונים משפיעה על המחזור ועל חוסר יכולת לרדת במשקל אולי זו בלוטת התריס?

אם ניסת לרדת במשקל, עברת דיאטות מסוגים שונים, פעילות גופנית ושיטות שונות לרדת במשקל ועדיין לא הגעת למשקל הרצוי ואפילו לא קרוב – אולי הבעיה היא בבלוטת התריס שלך! קצת עלייה במשקל, עייפות פה ושם ומחזור לא סדיר בגילאי העשרה והעשרים הן תופעות נורמליות. כאשר התופעות מתגברות והופכות לעייפות כרונית לדוגמא, עלייה במשקל לאורך זמן וקושי ממשי לרדת גם תוך כדי דיאטה משמעותית המכוונת לירידה במשקל – חשוב לבדוק את פעילות בלוטת התריס ולברר אם קיים מצב קליני של תת פעילות בלוטה זו.

תפקידן של בלוטות כמו בלוטת התריס, ההיפופיזה ויותרת הכיליה הוא להפעיל, בין היתר, גם את: מאזן הרעב/שובע, השמנה/איבוד משקל, סוכר/אינסולין/גלוקגון, הורמוני המין ועוד.

בלוטת התריס היא הווסת העיקרי של האנרגיה עבור הגוף כולו. הורמוני בלוטת התריס אחראיים על ויסות חילוף חומרים של חלבונים, סוכרים ושומנים. שיווי המשקל ורמות הורמונים אלה אחראיים על החשק המיני, על דימום המחזור החודשי, על לחץ דם וכמובן על מה שמטריד אותנו לא פחות – היכולת לרדת במשקל, לשרוף קלוריות.

באופן כללי אפשר להגיד שיש שתי בעיות מוכרות של תפקודי בלוטת התריס: תת פעילות (היפותירואידיזם) ופעילות יתר (היפרתירואידיזם). בעיות אוטואימוניות של תת ויתר פעילות נקראות מחלת השימוטו (תת פעילות הבלוטה על רקע אוטואימוני) וגרייבז (פעילות יתר על רקע אוטואימוני). קושי משמעותי לרדת במשקל יכול לנבוע מתת פעילות בלוטת התריס. חוסר איזון שומנים בדם, כולל כולסטרול גבוה, תופעות שחוזרות על עצמן במיוחד בעודף משקל – בהחלט יכול להיות שהבעייה היא חילוף חומרים איטי בשל תת פעילות של בלוטת התריס.

המינרליים החשובים ביותר עבור בלוטת התריס הם יוד, אבץ וסלניום אשר ניתן חלקית למצוא במזון. כתוסף תזונה המכיל יוד אני ממליצה על מוצר של ביו-קייר, אקוסאפ או של סולאריס (אפשר לרכוש ב iherb או בחנויות טבע מובחרות). העשרת התפריט היומי באצות ים, טונה, אגוז ברזיל אחד עד שניים ביום, דלעת, דלורית, קטניות, גרעינים שונים, במסגרת התפריט האישי שלכן, יכול לשפר מאוד את אספקת הברזל, הסלניום והאבץ שהגוף שלכם צריך לשם איזון הורמונאלי.

כך שאם ניסיתן להגביר את קצב הפעילות הגופנית, הלכתם קילומטרים ביום וניסיתם כל דיאטה אפשרית ועדיין לא הורדתן כמעט במשקל – כדאי לפנות לרופא/את המשפחה לבדיקת פעילות בלוטת התריס שלכם ואז….

עם התוצאות תוכלו לבוא לקבל התאמה אישית לתפריט וצמחים

לבריאות!

סוכרת מתוקה שלי…..

סוכרת מתוקה שלי….. הייתי השבוע בבדיקות דם אחרי ששנים לא הלכתי לעשות מחוסר זמן…מכירים את זה? בקיצור, רמת הסוכר שלי הבסיסית עלתה מ 70 שזה

קרא עוד »