תזונה כולל תוספי תזונה יכולה לשרת אותנו בהליך כניסה להריון

כבר בשנות השמונים של המאה ה 20 פורסמו מאמרים רבים על השפעת צמחים, מינרלים וויטמינים על הסיכוי להיקלט להריון. אם בעבר ככבו צמחים מעודדי בריאות זרע, תקינות מערכת חיסונית וויטמינים שונים , הרי שבשנים האחרונות יהייו המדדים הראשונים שייבדקו – מצב רמות הסוכר וה – A1C בדם כמו גם משקל ועודף משקל ומצבה הכללי של מערכת החיסון במקביל למערכת העיכול. שתי מערכות אלה כמעט לא טופלו בשנות השמונים והתשים כששימת הדגש הייתה על מערכת ההורמונים – המערכת האנדוקרינית.
גם מבחינת צמחי המרפא היו בעבר עסוקים יותר בעידוד פעילות הורמונלית כזו או אחרת ופחות מצב בריאותי בסיסי תקין ומאוזן יותר.  בשנים האחרונות הבינה הרפואה המערבית כי יש בסיס לטיפול התזונתי והנטורופתי שמסתכל על כל הגוף ומכלול המערכות ולא רק על מערכות הרבייה כשמדובר על הריון.
רגע לפני שמתחילים בטיפולים הורמונאליים ואחרי שבדקנו את תפקוד המערכות כמו תקינות זרע, תקינות הרחם ורירית הרחם, ציסטות בשחלות או נקודות ציון חשובות אחרות, בואו נבדוק גם מדדים אחרים: 1. מה מצב הסוכר ומצבם של השומנים בדם?  2. מה מצבם של הברזל, המוגלובין וה- B12 שלי? 3.מה בכלל מצב מסת השריר והחלבון שלנו? 3. האם אנחנו ישנים טוב ומספיק? האם יש כאבי בטן או כאבי גרון כרוניים וסימנים נוספים לדלקת כרונית בגוף גם אם היא לא באה לידיי ביטוי במדדים שיודעים לבדוק במעבדה. 4. האם אני אלרגית למשהו? וחשוב מכולם 5. מה רמת הלחץ או הנינוחות שלי – כמה שעות מתוך שעות העירנות אני בלחץ או חרדה?

מה אפשר לעשות עם תזונה נכונה מותאמת אישית?

  • לאזן סוכר ושומנים בדם
  • להוסיף נוגדי חימצון יעילים
  • לאזן משקל
  • להוריד את רמות המתח ואת רמות נזקי המתח
  • לסייע בשיפור איכות הזרע והביצית
  • לסייע באיזון המחזור החודשי
  • לסייע בזרימת דם תקינה לאיברים המשתתפים בתהליך


הבנת ואיזון אורח החיים של בני הזוג (או של האם במידה ומדובר בתורם זרע), והתאמת אורך החיים והתפריט באופן אישי  – הוכחו כמסייעים לתהליכי ההפרייה השונים. בין אם מדובר בהזרעה ובין אם מדובר בהפריה חוץ גופית.

10 טיפים שמסייעים לפוריות:

  1. לוודא איזון רמות סוכר בדם
  2. לאזן משקל למשקל תקין
  3. להוסיף לפחות 50 מ"ג אבץ כתוסף תזונה לתפריט היומי
  4. להוסיף צמחי מרפא בכמוסות או חליטות בהתאמה אישית
  5. להמנע ממזון מתועש
  6. תפריט ללא או דל גלוטן ולקטוז
  7. להרבות בירקות ופירות – לשלב 5 צבעים ביום ולהגביר צריכת ירקות ירוקים
  8. להרבות באכילת דלעת, זרעי דלעת ומקורות אבץ נוספים
  9. להוסיף פירות יער על בסיס יומי
  10. לשתות לפחות 12 כוסות מים ביום

כאמור, יש עוד טיפים רבים שאפשר לכלול בפעילות ובתזונה היומית לנו – כשהחשוב מכל – לרדת ברמות הדאגה החרדה והמצוקה. צמחים כמו אשווגנדה, גליבבונג ולבנדר יכולים לבוא לעזרתנו לאיזון הרגשי בין אם בטיפות או בחליטות, בכמוסות או בשמנים אתריים.

פני עוד היום לדיאטנית או נטורופטית לקבל יעוץ  ותוכלי לעזור לעצמך לחבק את היקר מכל

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *