גלי חום בגיל 60+

את לא לבד!
גלי חום, דופק מואץ, התקפי חרדה, זיעת לילה, חוסר שינה ועוד – כל התסמינים המוכרים מגיל המעבר יכולים להמשך או לחזור גם בגילאי ה 60+!

חוסר איזון הורמונאלי ממשיך שנים רבות. לפעמים נתחיל להרגיש את הסימנים בגיל ארבעים ולפעמים רק בסוף שנות החמישים ואם אתן שואלות עד מתי, עד איזה גיל סובלים מתופעות גיל המעבר? אין תשובה חד משמעית ואחידה לכולנו… לעיתים בגיל חמישים פלוס כבר נהייה חופשיות מגלי החום ולפעמים איכות החיים שלנו תהייה ירודה גם בגיל 60+ בגלל שגם הלילה התעוררנו בשלולית זיעה או שסיימנו הליכה עם דופק משוגע.

אז מה עושים?

השלב הראשון הוא בירור רפואי, לוודא שמערכת לב וכלי דם תקינה, המעי תקין ואין לנו חלילה גידולים או הדבקויות ב"מערכת הרחם המרחבת". 

השלב השני – הוא להתאים תזונה ופעילות לגיל שלנו מבלי להתפשר על מה שעושה לנו טוב – עם שינוי קטן בעוצמה ובקצב , כך שיתאים לנו יותר. 
פעילות גופנית היא ממש חובה, לא רק כדי לחזק את הפודינג שנוצר לנו בזרועות ובבטן, אלא כדי שהגב לא יכאב ויהיו שם שרירים מספיק חזקים שיתמכו בו. רגליים מחוזקות מספיק  ובכלל הליכה זקופה תעשה לנו טוב גופנית ונפשית. חשוב שהחיוך ימשיך ללוות אותנו ביום נעים נוסף.

השלב השלישי – לוודא שאין מחסור בסידן וברזל, ויטמין B6, B12 , ויטמין D ועוד. נוסיף חלבון ואומגה 3 ונקפיד על שפע ירקות ירוקים וקטניות. יש קשר הדוק בין איכות המזון לעצמת תופעות גיל המעבר ולכן חשוב לבוא לייעוץ אישי.

חשוב לזכור שאת לא לבד! שנשים רבות שעברו את גיל 60 סובלות או סבלו והבחירה היא בידייך – דיקור או תפריט אישי עם צמחים ותוספי תזונה או מדבקות או כל פתרון שתבחרי בצורה שתתאים לך לשמור על איכות חיים טובה ובעיקר על החיוך!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *