סלט מוקפץ המגוון הטעים ביותר לימים קרים:

כשאומרים לכם לאכול סלט בחורף – סביר שתרגישו לא נעים, קר, אין חשק… אבל סלט יכול להיות גם סלט חם ויכול להוסיף טעם וצבע ליום אפרורי מאוד.

ירקות כשלעצמם הם, רובם, דלים בקלוריות ועשירים מאוד בויטמינים סיבים ובעיקר מינרלים שונים. אם קר לנו אז למה לאכול ארוחות קרות? אפשר ליצור מגוון רחב וטעים של סלטים לחורף.

אפשר להכין סלט שורשים חם ואפשר גם קר, אפשר סלט שעועית קר אבל אפשר גם חם…

הרעיון הוא לגוון, לתבל בתבלינים, רצוי טריים, שאוהבים בבית, מעט מאוד שמן, אם בכלל (שמן זית או שמן אבוקדו או שמן שומשום או פשוט מעט טחינה) ובעיקר לגוון.

רעיונות לחמישה סלטים חמים לחורף נעים:

סלט פטריות וקישואים מוקפץ – סלסלת פטריות שמפניון, מעט פטריות כמהין, שני קישואים מקולפים וחתוכים לקוביות, בצל אדום קצוץ, עירית קצוצה ושן שום. הרעיון הוא לחתוך הכל לרצועות או קוביות כף שמן זית בווק או מחבת – מקפיצים הכל יחד, מוסיפים תבלינים שאוהבים. אפשר להוסיף מעט סויה ולפזר מעט שומשום לקישוט.

סלט כרוביים צבעוני – כוס כרובית מבושלת, כוס כרוב ניצנים, כוס ברוקולי, חצי כוס בצל קצוץ. מקפיצים במחבת חם. אפשר במקום מעט שמן זית להשתמש בחצי כוס יין לבן. מוסיפים כורכום, שום ופפריקה או תיבול שונה בפלפל לבן, כורכום ומעט מוסקט.

סלט שעועית ירוקה וצהובה, פטריות וארוגולה – לבשל מעט שעועית ירוקה ושעועית לבנה ולהקפיץ במחבת חם יחד עם קוביות פטריות , כף שמן שומשום, מלח, שום. לפני ההגשה מוסיפים עלי ארוגולה (או גרגר נחלים) למספר שניות ומגישים.

סלט נבטים סיניים וכרוב מוקפץ– חותכים רבע ראש כרוב לבן ורבע כוס כרוב אדום וכוס נבטים סיניים ומקפיצים יחד עם שתי כפות רוטב סויה וכף זרעי שומשום, אפשר להוסיף מעט ג'ינג'ר אם אוהבים.

סלט קינואה אדומה וקייל –  כוס קינואה אדומה מבושלת (חם), 2 עלי קייל חתוכים לרצועות קצרות ודקות, חצי בצל קצוץ. להקפיץ את הבצל ולהשחים, להוסיף את הקינואה והקייל. לערבב בזהירות. אפשר להוסיף מעט אגוזי קשיו וכף רוטב סויה או טריאקי אם אוהבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *