סקס ותזונה – מהפכה במיטה

לפעמים אין חשק ו"כואב הראש", לפעמים אנחנו מאלצים את עצמנו להנות וחבל. בואו נסתכל על הסיבה, נטפל בה ונחזיר לעצמנו את ה תשוקה וההנאה.

החל מהנתונים הפיזיים שלנו, כולל משקל ומבנה גוף ועד לתפקוד הגוף עצמו, יש לתזונה ובעיקר למרכיבים בתזונה, השפעה עצומה. כבר הרגשתם בוודאי שכשאנחנו עייפים או מדוכאים – החשק המיני יורד. כשאנחנו מרוצים מאייך שאנחנו נראים – קל לנו לשדר מיניות וכשאנחנו נפטרים מגלי חום יש לנו הרבה יותר חשק לשתף פעולה…. כשהלחץ הכלכלי לא מאיים עלינו כל כך, אנחנו מאוד נהנים כשבן או בת הזוג שלנו מתחילים לפלרטט איתנו. בואו נאמץ לנו כמה מיתוסים חדשים ונשפר את המצב על ידי בחירה נכונה של מה וכמה ומתי אנחנו אוכלים ושותים.

אם אנחנו מגדירים שתזונה שהיא מזון, כולל שתייה, הם הבסיס  ותוספי תזונה הם השדרוג שייעזר לנו לשפר את איכות החיים,  חשוב שנשלב אותם באורח החיים שלנו, לפי הגיל המצב והבריאות שלנו.

עוד לפני שההורמונים מתחילים להעלות והתשוקה גוברת, עוברות לנו בראש מחשבות רבות כשחלקן הגדול הן מחשבות ברמת התחושה. דימוי הגוף שלנו נכנס לפעולה, השפעות העייפות או הדיכאון – כל אלה הם מעכבים שניתן לטפל בהם בצורה פשוטה. המעכבים הפיזיולוגיים כמו בעיות בזרימת הדם, מחסור הורמונאלי שיכול להוביל לאי נוחות ואפילו לחוסר חשק, אפילו חיידק שיכול לגרום לכאב בזמן קיום יחסי מין ועוד ,יטופלו בשילוב של רופאת המשפחה או רופאה מומחית לבעיה הספציפית ביחד עם הדיאטנית או התזונאית. רק יחד, לפי הניסיון שלי, נוכל באמת להגיע לפתרון הטוב ביותר עבורנו. לשאלה האם תוספי תזונה ושינויים תזונתיים יכולים לעזור להתעוררות תשוקה/חשק מיני, התשובה היא בוודאי. בואו נראה:

דכאון ו/או עייפות – עלול לנבוע גם ממחסור בברזל, מחסור ויטמין D או מחסור בויטמין B12 או מחסור בחומצות שומן חיוניות. לכן אם נוסיף אותם נוכל לעזור לעצמנו להרגיש יותר טוב ויותר מיניים.

זרימת דם לא תקינה בכלי דם קטנים – ישנם צמחים רבים שיוכלו לסייע יחד עם ויטמיני B לדוגמה ולסייע בהזרמת דם טובה יותר גם במוח וגם למערכת העצבים, לאיברי המין ועוד.

כלי דם "סתומים" בהם יש משקעים שומניים בכלי הדם יובילו בי השאר גם לנשימה לא תקינה פעילות לב לא תקינה – אפ נאזן את השומנים בדם כל התפקוד שלי יהייה טוב ויעיל יותר.

כלי דם שבריריים ודימומים קטנים יכולים להביא לתפקוד מיני לא תקין. שבריריות כלי דם יכולה לנבוע בשל סיבות שונות ובכללם מחסור בויטמין D שמאוד קל להשלים.

כשיש לנו מחסור בחלבון או בחומצות שומן חיוניות סביר שתהייה לגוף שלנו בעייה בייצור הורמונים כולל הורמוני מין והתפקוד המיני כולל התשוקה יפגעו.

כשחסר לנו חומרים חשובים בוח כמו סרוטונין אדרנלין ועוד – תהייה לנו בעייה גם בתשוקה וגם באורגזמה, גם חוסר איזון שכזה ניתן לשפר מאוד בעזרת תזונה נכונה.

עוד כמה טיפים פרקטיים:
אם אנחנו מרגישים  בתשוקה נמוכה ייתכן שהנקודה היא חוסר איזון הורמונאלי – נוכל להוסיף ולהעשיר את התזונה באבץ בגוארנה או במאקה.

אם אנחנו בטיפולי פוריות שמעיקים עלינו וספירת הזרע לא תקינה ולכן אנחנו מרגישים "לא מיניים" מספיק ניתן לנסות לשלב אבץ, גוג'י ברי, גוארנה, אסאי והכל לפי התפריט האישי.

נשים שמרגישות שרירית הנרתיק יבשה מידיי, במיוחד בגילאי 40+ יכולות לבדוק אם הן צורכות מספיק

ויטמין 2B  ריבופלאבין. שניתן לקבל משמרי בירה, דגנים מלאים, שקדים, נבטים, ירקות ירוקים ועוד. עוד לפני שמתחילים בטיפול בצמחים ועוד הרבה לפני מדבקות ההורמונים.

תרופות שונות יכולות לגרום לחוסר חשק, לדיכאון או למצב בו לא נוכל להגיע לאורגזמה. תרופות למניעת הריון, תרופות לטיפול בדיכאון, תרופות לטיפול בלחץ דם או בערמונית ותרופות שונות לטיפול אנדוקריני אפילו לסכרת. אחת הדוגמאות היא תרופות לטיפול באלרגיה שחלקן עלולות לגרום לירידה בחשק המיני ואף לעקב שפיכה – שימו לב לתופעות הלוואי של תרופות שאתם צורכים ואולי שינויי בסוג הטיפול יוכל לפתור את הבעייה. תרופות משפיעות באופן שונה על כל אחד.

על מה כדאי להקפיד ומה לשלב? כדי לתכנן לנו תפריט יומי שיסייע לנו להרגיש יותר תשוקה כדאי לשלב:

מזונות עשירים בויטמינים ואנטיאוקסידנטים, פרוביויקה וסיבים, מקורות טובים לויטמין C, מקורות טובים לאבץ  דלעת, שקדים, ברוקולי, אננס, נבט חיטה

מקורות טובים לחומצה אמינית היסטידין – )גם רקמת חיבור מיאלין, גם מערכת עצבים ועוד):
ביצים, אורז, קטניות, בננות, פירות הדר

מזונות שנחקרו ונמצאו מעודדי תשוקה בשל מגוון רחב של סיבות:

שקדים – עשירים באבץ סלניום וויטמין E, תותים – עשירים בויטמין C ויטמיני B, ג'ינסנג קוראני – מעורר חשק מיני, שורש המקה – מאזן הורמונאלי ומחזק ליבידו, גוארנה – משפר תפקוד מיני גברי בעיקר, דובדבנים – עשירים בחומרים להגברת תשוקה, פטל שחור – פיטוכימיקלים מעוררי תשוקה, דלעת – עשירה באבץ נמצא יעיל ליצירת זרע ותשוקה, צמח ותמצית הציפורן בחליטה או  כתוספת אבקה – נמצאה יעילה לתפקוד מיני תקין בגברים ותאמינו או לא הפרי החביב בארץ לאורך כל תקופת הקיץ – האבטיח שנמצא עשיר במעודדים אנדרופיניים ובסרוטונין.

אם נסכם, ראינו כי סקס ותזונה הולכים נפלא ביחד. החל מהשמנת יתר או רזון ודימוי גוף ועד למחסורים תזונתיים ספציפיים שעלולים לגרום לבעיות פיזיולוגיות המובילות לחוסר תשוקה או לבעייה תפקודית.
תזונה מתאימה תוכל לסייע באיזון חומצות השומן, החלבונים, הסוכרים והחומרים הספציפיים הנוספים שעולם הצמחים והויטמינים יכול להציע לנו.

 

תהנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *